måndag 22 november 2010

Primolut-Nor

Jag har tagit tabletterna i 5dagar och smärtan var katastrof så igår tog jag inga tabletter alls och idag på morgonen fick jag min efterlängtade mens. Jag blöder jätte mycket och har massa blodklumpar. Här sitter jag med värmedyna på magen och har smärta. Tala om värmedynan så har jag haft det nu de senaste dagarna på magen för att underlätta så att mensen ska komma. Jag tror att jag inbillade mig tidigare att värme ska underlätta, men för mig så lindrar smärtan med värme. Idag blev det ingenting gjort för att jag har smärta, orklös och självklart på dunder dåligt humör. Jag har känt mitt abdominella cerklage ett antal gånger, speciellt innan mensen kom igång på allvar. Så om 5 dagar är det dags för mina pergotime. Hoppas bara det inte blir tvillingar, inte för att jag tror det blev men min läkare i lund sa till mig att jag absolut inte får bli gravid med mer än ett barn åt gången. Så svag är min livmodetapp. Jag vill så gärna ha ett levande barn vid min sida och längtar in i bomben, men samtidigt så vill jag jobba, det känns som jag har varit isolerad ifrån alla runt om kring mig med mina sjukskrivningar. Jag vet att det är värt att ta det lugnt och få ett gigantiskt pris efteråt, men jag är hopplös nu eftersom jag har nog bara jobbat sammanlagd 13månader de senaste tre åren. Jag har självklart lite hobby att göra under den tiden, men hur kommer det se ut med hushållsarbetet. Jag får inte ta hand om någonting och jag är petig, ska jag behöva ligga hemma och gnälla eller kommer jag fuska som vanligt och göra lite själv. Den dagen den sorgen. Tror inte jag blir gravid vid första pergotime kuren denna gången, eftersom mensen krånglade…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar