torsdag 18 november 2010

PCO

Idag är jag jätte arg, har gått upp nästan 4 kg pga. pco. Jag har glömt allt om pco eftersom jag var gravid och hade gallsten. Jag kränkte mycket och gick ner 16kg. har gjort 4 operationer detta år och nu när jag är tillbaka till jobbet så stressar jag mer och sover dåligt och äter sämre och ändå går jag upp i vikt. Allt detta hände, eller jag la märkte till det när min mens inte kom tillbaka för 10dagar sedan och jag började få panik. Nu tar jag Primolut-Nor för att få igång den. Jag har ont i ryggen och i magen och det känns som den ska komma nu. Jag tog ett nytt graviditetstest och ägglossningstest och ägglossningstestet var positivt. Jag vet inte om Primolut-Nor som har sett till att ägglossningstestet blev positivt. Nu ska jag börja gå ner i vikt, annars blir det svårt om jag går upp mer i vikt. Jag vill gärna börja på gym, men samtidigt så planerar jag bli gravid snart och jag får inte anstränga mig så det känns lite meningslöst att börja just nu. Det får bli efter kejsarsnittet. Jag har gjort en lista vad vi ska ha till middag för en månad, både för att veta vad jag ska laga för mat samt få ner kostnaden på mat som jag slänger. Enligt listan blir det lyxig mat när jag är ledig och mer snabb mat när jag jobbar. Tillbaka till pco och jag hoppas att min nya mat vanor kommer att underlätta min pco. Pco heter polycystiskt ovariesyndrom och det innebär att mina äggstockar är fyllda med små cystor som har bildats av äggblåsor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar