söndag 14 november 2010

Stickskolan

Idag ska jag skriva om en hobby som jag har. När jag blev sjukskriven ville jag hitta på och göra något eftersom jag inte kunde vara helt arbetslös. Jag har redan stickat 5 babyfilter som jag gett till mina syskonbarn och min mans syster barn. Har även stickat babymössor också, men då med hjälp av quick knit ring. Nu när jag plannerar att bli med barn igen och kommer att återigen bli sjukskriven så tänkte jag, det ska inte vara dumt om man lär sig mer om stickning och kunna stickar ex tröjor, vantar osv. Jag är elev nu på stickskolan http://www.stickskolan.nu/ och det kostar 136kr att lära sig olika tekniker. Nu är jag på hur man stickar räta maskar, alltså första delen av 28delar.  Jag har förhoppningar att jag snart kommer att bli proffs. Jag har förbrett lite pärlor och deras tillbehörighet för att kunna göra halsband, armringar osv. Jag ser framemot att börja jobba med mina grejer och framför att att få ett levande barn och kunna ha roligt under den oroliga tiden.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg
    att du skriver att du är långtidssjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Magdalena
    AFA Försäkring

    SvaraRadera