söndag 28 november 2010

Pergotime och sängliggandet.

Pergotime håller jag på att ta. Jag är redan inne på dag tre så bara två dagar kvar. Jag är tyvärr inte som andra som tar pergotime, jag får massa biverkningar jag mår lite nere, sover sämre, trött, blir lätt yr när jag reser mig hastigt och har massa menssmärtor. Det är en anledning jag tar två tabletter innan jag går och lägger mig. Jag har gjort så med mina andra graviditeter. Nu vill jag bli gravid och kommer att jobba på det men är inte säker om jag blir det denna månaden, men hur som helst så vill jag säga att man saknar att vara gravid på ett sätt,,,

Detta kommer att vara mitt femte barn fast jag har haft ett tidigt missfall och en missed abortion och det var mitt fel att det blev så. Jag blev gravid och visste inte att jag var det. kände att mensen skulle komma, men kom aldrig så jag tog tabletter så att få igång min mens och ingenting hände. Åkte till Gynmottagning och han såg en svart fosterhinna utan bebis. Eftersom jag ville ha barn fick jag avvakta några veckor och mitt hcg steg, men inte som vid ett normalt värde så detta slutade i en skrapning.

Jag ska tänka positivt med allt, men är rädd. Jag är inte rädd att misslyckas igen för allt har sin mening men rädd att dem inte tar mig på allvar denna gången,,,

Jag älskar att läsa och lära mig nya saker hela tiden och på
www.familljeliv.se skriver folk om just cerklage och behandlingar. Läser att många ska vara sängliggande, men på helsingborgslasarett skulle jag röra mig.


Kommer aldrig glömma världens underbaraste barnmorska jag träffade på just helsingborgslasarett. Jag drabbades av Urinvägsinfektion och vid undersökning upptäckte dem att jag hade öppnat mig och då hade jag ett vanligt cerklage och blev inlagd. Skulle ligga mycket men fick lov att gå till toaletten.

Avdelningsläkaren blev nästan arg att jag hade en rullstol på mitt rum och såg till att den lämnade rummet. Jag skulle minsann börja gå och röra mig fritt. Jag skulle tänka på blodproppar osv. fast jag tog innehopsprutor.Efter en eller två veckor fick jag lov att lämna sjukhuset och utan någon rullstol. Jag reste mig upp, tog mina grejer och sa till dem hej då och denna underbara barnmorska såg mig och ställde en fråga vad gör du uppe på dina ben. Jag berättade vad som hände och hon sa lyssna inte på denna läkaren och skickade iväg min man att hämta en ny rullstol. Jag åkte ner med en rullstol till bilen.

Jag är rädd av att jag kanske inte blir sängliggande fast jag mycket väl vet att jag har ett mycket bättre cerklage denna gången. Mitt abdominella band. Jag är rädd att jag får dubbelbudskap som sist. Jag kommer att vara envis att jag inte kommer att låta någon annan än dem tre jag har valt. Jag är kanske elak, men än finns hopp,,,

Jag har en dålig livmoderhals som jag är mycket rädd om. Tillbaka till pergotime. jag har tagit medicinen i tre dagar och  jag känner hur bandet drar och spänner. Ibland gör det ont och ibland känns det skönt att jag känner den och vet att den är på plats. Även om jag inte lyckas bli gravid denna månaden så är jag säker att mensen inte kommer att krångla som den gjorde sist.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni lyckas den här gången!!
    Jag har precis fått Pergotime utskrivet...
    *nervöst*
    Kram Hannis

    SvaraRadera