måndag 30 augusti 2010

abdominellt cerklage (operation)

Idag ringde dem ifrån Lund och berättade att jag ska få göra operationen på tisdag i nästa vecka, men eftersom jag gjorde en operation (skrapning) i libanon måste jag göra MRSA test innan. Min nya operation heter abdominell cerklage eller på engelska abdominal cerclage och det går ut på att dem gör titthållsoperation och sätter ett band runt livmodetappen eftersom det ska vara starkare och säkrare än ett vanligt cerklage som jag redan har fått vid min sista graviditet. Jag ber till gud att det kommer att gå hela vägen denna gången.

Nu är det bara att vänta på kallelsen och remissen. Vänte tiden till läkaren var lång upplevde jag. När min special läkare skickade remiss till lund tog det 2-3 veckor innan jag fick komma till den nya läkaren och då sa han att det inte var akut eftersom dem tar cancer patienter först och vänte tiden är 6-8veckor men det har inte gått en vecka och berättar för mig att det blir operation redan nästa veckan. Jag blev både glad och orolig samtidigt. Jag var så orolig att jag blev irriterad på allt och skrek om allt. Synd om min man och min mamma som fick höra mig idag.

sov gott vet inte om jag gör det själv idag av all spänning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar