tisdag 7 september 2010

Operationsdagen av abdominell cerklage

Idag var en stor dag för mig. Klockan 5.00 vaknade jag och tog min andra dusch med operationssvampen. Klockan 6.00 åkte vi jag och min mamma till Lund för att jag ska vara på sjukhuset klockan 7.00. Jag fick gå till operationssalen klockan 8.15. Inne i operationssalen fick jag nål i handen, men synd om personalen hade lite svårt att sticka mig pga alla gamla stick jag hade när jag var inlagd. Hur som helst tog dem blodtrycket väldigt många gånger och jag fick andas i lustgasen och fick narkosen i sprutan som jag hade i armen. Och jag sov väldigt djupt. Under tiden så gjorde läkaren operationen med hjälp av titthållsoperation. Titthållsoperation hade han hjälp med robort teknik och jag fick 5 små håll i magen, 3 armar hade jag i magen, en fjärde var kamera och dem femte och sista var där bland annat dem tog in nålen och tråden in. Jag vaknade upp på uppvakningssalen och hade jätte ont i magen och i halsen troligviset av slangen jag hade i halsen. Jag fick direkt smärtstillande för smärtan jag hade i magen. Sedan fick jag värme som jag hade på magen. Fick smärtstillande igen och ifrån klockan 11.30-13.45 var jag på uppvakningen och sedan fick jag vara i rummet, fick mat och dryck och skulle kissa innan jag blev utskriven. Jag ville inte sova över för att jag är trött på att vara inlagd. Bilfärden hem var svår. Har fortfarande ont och det enda jag har gjort hemma och det är att ligga i min ställbara säng och gå på toaletten. Maten samt panodilen får jag den i sängen. Nu ska jag villa.

2 kommentarer:

  1. hej! hittade din blogg när jag googlade cerklage. Hoppas du mår bra & allt går bra denna graviditeten. Själv fick jag ett cerklage i lund igår. Har själv förlorat 2 sena graviditeter.

    SvaraRadera
  2. jag hoppas det funkar för dig med denna cerklaget du har fått, mitt cerklage fungerade inte som jag fick inopererad när jag var i v 14, det slutade i missfall. nu har jag fått bukcerklage i lund vill vila lite innan en ny graviditet.

    SvaraRadera