måndag 6 september 2010

Inskrivning inför abdominell cerklage operationen

Idag var jag i lund och var på inskrivning. Träffade läkaren kl 10.30 och han berättade att operationen kommer att göras via titthållsoperation en robort med 3 armar. Om det går bra kommer jag komma hem imorgon och går det inte bra kommer dem göra ett snitt och då måste jag stanna kvar minst en dag och jag ber till gud att titthållsoperationen kommer att gå bra är så trött att vara inlagd. Själva operationen kommer att ta ca 45min och med alla förbredelser så tar det totalt 1timme och 15min.
Sedan träffade jag sjuksköterksan som tog lite information samt blodprov och jag fick med mig microlax för att sköta magen och två tvättsvampar som jag ska använda idag och en imorgon bitti innan operationen detta var kl 13.00 sedan fick jag vänta 15.30 tills narkosläkaren kom och berättade hur sövningen kommer gå till. Om jag ska vara ärlig så tyckte jag att personalen jobbade väldigt lugnt samt att dem var mer anstälda än patienter. Det var en stor skillnad mellan lund och helsingborgslasarett. Helsingborgslasarettets personal springer och jagar minuter samt att dem har fått kirurgi patieneter på kvinnoklinken.
Ja ni jag ska vakna kl 5 eftersom jag ska duscha och bilfärden kommer att ta ca en timme och ska bli inlagd kl 7 och jag är först på operationslistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar