tisdag 7 december 2010

Städning, lite drömmar om sommaren

Idag städade jag som vanligt på min lediga dag. Jag vet inte om jag är trött av pergotime eller jag har blivit deprimerad eller något. Jag orkar knappt städa, jag är petig men nu tycker jag det är en börda att städa. Jag har aldrig känt så tidigare.

Mitt abdominella band har känt lite mycket idag samt har jag ont i ryggen och har huvudvärk. Jag har kollat lite runt på internet efter en psykolog tänkte det är kanske bra att prata med en sådan, men än en gång så tänker jag vänta tills jag blir gravid ifall jag behöver lite stöd utanför mitt eget hem.

Måste berätta att jag var i kontakt med banken idag angående bolånet som vi har. Dags att binda den igen. Då ställde jag en fråga som jag har funderat länge på. Om vi får ett levande barn vill jag så gärna flytta till ett hus och hur det skulle gå till med bolån. Måste man sälja och sedan hyra tills man hittar ett nytt. Killen jag pratade med på Banken sa oj vad krångligt jag gjorde det. Man kan få ett lånelöfte igen och man ska se till att ha sålt lägenheten tills inflyttningsdagen på det nya stället. Det ligger så långt fram i tiden men det är bra med kunskap.

Till sommaren eller lite efter tänker jag renovera lite här hemma. Vi var på IKEA idag och kollade kök. Förhoppningsvis blir det som jag har planerat. Jag vill så gärna ha ett fint hem som jag själv vill ha det. Mannen här hemma är inte så speciellt glad för det eftersom jag tycker om att ändra och köpa. Det var inte länge sedan han och sin systers man som är målare fick tapetsera och måla om. Till sommaren är det en ny omgång kan jag garantera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar